Trendu wersja mobilna



Trendu >> Moto

NIO alternatywa dla marki Tesla ?

Data: 04.05.2021 r.

Samochody elektryczne: Moto rewolucja z Chin

Chińczycy nie tworzą iluzji rzeczywistości. Oni kreują nowe realia.

Samochody elektryczne wymagają nowoczesnych systemów, infrastruktury i technologii.

W takim otoczeniu można mowić o realnej elektryfikacji.

Do tego wsparcie rządu i kreatywny wielokulturowy zespół najlepszych inżynierów czy designerów.

Całość uzupełnia szacunek dla przedsiębiorców i chęć tworzenia nowych wartości oraz rywalizacji z USA czy Europą.

Chińskie samochody elektryczne to nie podrzędne wobec marek Tesla, gorsze jakościowo klony to realna konkurencja.

Oczywiście Tesla to fenomenalny PR, sieć Superchargerów i swoista kategoria oznaczająca samochód elektryczny.

Marka jest dla elektryków tym czym Mercedes-Benz okazał się dla tradycyjnych samochodów. To Ikona.

Chińczycy z Elonem Muskiem rywalizują wzornictwem i innowacyjnymi technologiami.

Przykładem realnej konkurencji okazuje się marka NIO, która planuje ekspansję globalną.

NIO to marka założona przez genialnego wizjonera Williama Li w Szanghaju.

Pierwszy model marki SUV ES8 trafia na rynek już w 2018 roku. Mniejszy ES6 pojawił się w sprzedaży w 2019 roku.

NIO oferuje alternatywną wobec Superchargerów od marki Tesla metodę ładowania samochodów.

131 stacji szybkiego ładowania zlokalizowano wzdłóż autostrad we wschodnich Chinach.

To samochody, które oczarowały nas designem i zasięgiem.

Takie modele jak NIO EC6 są popularne na rynku chińskim. Można je kupić i delektować się znakomitymi właściwościami jezdnymi.

Modnie narysowany SUV Coupe wygląda lepiej niż Tesla model Y.

Kupimy go z bateriami o pojemności 70, 84 lub 100 kWh co oferuje zasięg do 615 km.

Tańszy i nieco starszy ES6 na jednym ładowaniu w warunkach optymalnych przejedzie 410 lub 510 km.

Największy SUV ES8 napędzają dwa silniki elektryczne o mocy 643 KM. Moment obrotowy wynosi 840 Nm.

Podstawowa wersja oferuje zasięg na poziomie 355 km.

NIO wyróżniają innowacyjne rozwiązania takie jak ruchomy tablet oraz niezwykle atrakcyjne wzornictwo.

Potwierdzeniem tej tezy jest najnowsze dzieło koncernu.

To mający rywalizować z limuzyną Tesla model S NIO ET7.

System autonomicznej jazdy, baterie 70 i 100 kWh i zasięg do 700 km tworzą nową jakość na rynku.

W 2022 roku firma planuje nowe baterie, którą pozwolą przejechać do 1000 km na jednym ładowaniu.

Dwie jednostki elektryczne napędzają wszystkie kołda.

W standardzie znajdziemy system HUD 10.2 calowy ekran ze wskaźnikami i 12,8 calowy ruchomy ekran środkowy z systemem inforozrywki.

Do tego 23 głośniki w standardzie, drzwi bez ramek, cyfrowy kluczyk UWB, system autonomicznej jazdy z 8 kamerami oparty o technologie LiDAR i Adam.

Najtańsza wersja na rynku chińskim jest oferowana za 69,185 USD.

Chiny tworzą nowe wartości na rynku motoryzacyjnym realnie konkurując z takimi gigantami jak TESLA.

Europejska motoryzacja nie rozumie, że samochód elektryczny to nie standardowy Golf czy Mercedes z innym silnikiem. To zupełnie inna platforma i styl myślenia o motoryzacji.

Tesla, Hyundai, KIA i NIO. Te marki kreują trendy w zakresie elektromobilności.